Gå til hovedindhold

Lønsatser

Lønsatser for undervisere og ledere samt ATP.

Indhold

    Løntakster i den folkeoplysende voksenundervisning, der får kommunalt tilskud i henhold til Folkeoplysningsloven er fastsat i henhold til lønbekendtgørelsen og reguleres løbende efter statens reguleringsprocent.

    Lektionsløn for én undervisningslektion på 45 minutter, svarende til 1,6 arbejdstime:
    324,48 (1/11 2025)
    328,63 (1/4 2026)
    330,74 (1/8 2026)

    Der skal tillægges feriepenge på 12,5%

    Definitionen af en undervisningslektion.

    Timeløn for én arbejdstime på 60 minutter

    202,80 (1/11 2025)
    205,40 (1/4 2026)
    206,71 (1/8 2026)
    (1/1924 af skalatrin 33, stedtillæg III)

    Der skal tillægges feriepenge på 12,5 %

    Løntakster i den folkeoplysende voksenundervisning, der får kommunalt tilskud i henhold til Folkeoplysningsloven er fastsat i henhold til lønbekendtgørelsen og reguleres løbende efter statens reguleringsprocent.

    Timeløn til ledere (ekskl. feriepenge på 12,5%)
    Timeløn for én arbejdstime på 60 minutter:

    234,80 (1/11 2025)
    237,80 (1/4 2026)
    239,33 (1/8 2026)
    (1/1924 af skalatrin 42)

    Engangsvederlag for særlig indsats (ét enkelt år):

    40.971,33 (1/11 2025)
    41.494,79 (1/4 2026)
    41.761,09 (1/8 2026)
    (niveau 31. marts 2012: 32.800 kr.)

    Løntakster i den folkeoplysende voksenundervisning, der får kommunalt tilskud i henhold til Folkeoplysningsloven er fastsat i henhold til lønbekendtgørelsen og reguleres løbende efter statens reguleringsprocent.

    Mindste årsløn:

    (+ årligt ferietillæg 1,5%)

    S 36
    409.256 (1/11 2025)
    414.485 (1/4 2026)
    417.145 (1/8 2026)

    S 37
    415.863 (1/11 2025)
    421.176 (1/4 2026)
    423.879 (1/8 2026)

    S 38
    422.879 (1/11 2025)
    428.282 (1/4 2026)
    431.030 (1/8 2026)

    S 39
    429.894 (1/11 2025)
    435.387 (1/4 2026)
    438.181 (1/8 2026)

    S 40
    437.042 (1/11 2025)
    442.625 (1/4 2026)
    445.466 (1/8 2026)

    S 41
    444.329 (1/11 2025)
    450.006 (1/4 2026)
    452.894 (1/8 2026)

    S 42
    451.759 (1/11 2025)
    457.531 (1/4 2026)
    460.467 (1/8 2026)

    S 43
    461.788 (1/11 2025)
    467.688 (1/4 2026)
    470.690 (1/8 2026)

    S 44
    472.091 (1/11 2025)
    478.122 (1/4 2026)
    481.191 (1/8 2026)

    S 45
    482.680 (1/11 2025)
    488.847 (1/4 2026)
    491.984 (1/8 2026)

    S 46
    493.561 (1/11 2025)
    499.867 (1/4 2026)
    503.075 (1/8 2026)

    S 47
    516.225 (1/11 2025)
    522.820 (1/4 2026)
    526.176 (1/8 2026)

    Maksimum årsløn uden tillæg:
    S 48
    550.898 (1/11 2025)
    557.937 (1/4 2026)
    561.517 (1/8 2026)

    Årligt tillæg (38.700 kr. 31. marts 2012)
    48.341 (1/11 2025)
    48.959 (1/4 2026)
    49.273 (1/8 2026)
    (en fuldtidsansat leder)

    Maksimum årsløn inkl. tillæg:
    599.239 (1/11 2025)
    606.896 (1/4 2026)
    610.790 (1/8 2026)

    Månedslønnede, mindst 117 timer:
    Lønmodtagerandel: 99,00
    Arbejdsgiverandel: 198,00
    Samlet bidrag: 297,00

    Månedslønnede, mellem 78 timer - 117 timer:
    Lønmodtagerandel: 66,00
    Arbejdsgiverandel: 132,00
    Samlet bidrag: 198,00

    Månedslønnede, mellem 39 timer - 78 timer:
    Lønmodtagerandel: 33,00
    Arbejdsgiverandel: 66,00
    Samlet bidrag: 99,00

    Månedslønnede, under 39 timer:
    Lønmodtagerandel: 0,00
    Arbejdsgiverandel: 0,00
    Samlet bidrag: 0,00