Løntakster i den folkeoplysende voksenundervisning, der får kommunalt tilskud i henhold til Folkeoplysningsloven er fastsat i henhold til lønbekendtgørelsen og reguleres løbende efter statens reguleringsprocent.
Mindste årsløn:
(+ årligt ferietillæg 1,5%)
S 36
409.256 (1/11 2025)
414.485 (1/4 2026)
417.145 (1/8 2026)
S 37
415.863 (1/11 2025)
421.176 (1/4 2026)
423.879 (1/8 2026)
S 38
422.879 (1/11 2025)
428.282 (1/4 2026)
431.030 (1/8 2026)
S 39
429.894 (1/11 2025)
435.387 (1/4 2026)
438.181 (1/8 2026)
S 40
437.042 (1/11 2025)
442.625 (1/4 2026)
445.466 (1/8 2026)
S 41
444.329 (1/11 2025)
450.006 (1/4 2026)
452.894 (1/8 2026)
S 42
451.759 (1/11 2025)
457.531 (1/4 2026)
460.467 (1/8 2026)
S 43
461.788 (1/11 2025)
467.688 (1/4 2026)
470.690 (1/8 2026)
S 44
472.091 (1/11 2025)
478.122 (1/4 2026)
481.191 (1/8 2026)
S 45
482.680 (1/11 2025)
488.847 (1/4 2026)
491.984 (1/8 2026)
S 46
493.561 (1/11 2025)
499.867 (1/4 2026)
503.075 (1/8 2026)
S 47
516.225 (1/11 2025)
522.820 (1/4 2026)
526.176 (1/8 2026)
Maksimum årsløn uden tillæg:
S 48
550.898 (1/11 2025)
557.937 (1/4 2026)
561.517 (1/8 2026)
Årligt tillæg (38.700 kr. 31. marts 2012)
48.341 (1/11 2025)
48.959 (1/4 2026)
49.273 (1/8 2026)
(en fuldtidsansat leder)
Maksimum årsløn inkl. tillæg:
599.239 (1/11 2025)
606.896 (1/4 2026)
610.790 (1/8 2026)